تندگویان الیاف

راهنمای خرید پشم شیشه

پشم-شیشه-چیست-و-چه-کاربردی-دارد
پشم-شیشه-چیست-و-چه-کاربردی-دارد

پشم شیشه در واقع یک نوع الیاف معدنی می‌باشد که دارای کاربرد های گسترده ای است. این ماده یک نوع عایق صوتی و حرارتی می‌باشد که نسبت به بسیاری از عایق های رایج فعلی دارای قیمت بیشتری می‌باشد. پشم شیشه با کمک الیاف ها و تار های بسیار نازک شیشه ای تولید می‌شود.

از مهم ترین ویژگی های الیاف این ماده می‌توان به نازک، کوچک و ریز بودن آن ها اشاره کرد. ویژگی های فوق سبب می‌شوند که پشم شیشه امروزه در صنایع و زمینه های مختلفی کاربرد داشته باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.

از مهم ترین مزیت ها و ویژگی های پشم شیشه می‌توان به نصب راحت و آسان، سبکی ، قابلیت تولید در چگالی های متنوع و … اشاره کرد.

این محصول دارای معایب جزئی مثل مقاومت نسبتا پایین در برابر رطوبت و ساختار فیبری نیز می‌باشد. در ادامه مقاله ی راهنمای خرید پشم شیشه شما را با نحوه تولید، قیمت، نحوه خرید و سایر نکات مهم و مرتبط با این محصول آشنا می‌کنیم.

پشم شیشه چیست و چه کاربردی دارد
پشم شیشه چیست و چه کاربردی دارد

الیاف پشم شیشه از چیست ؟

تارها و الیاف این ماده با کمک شیشه تولید می‌شوند و جنس ان ها شیشه ای می‌باشد. این الیاف با سپری کردن فرآیند هایی خاص در زمان تولید و با کمک مواد اولیه دیگر از حالت سخت شیشه ای به صورت الیاف در می آیند.

به عبارت بهتر الیاف پشم شیشه در واقع همان شیشه هایی می‌باشند که طی فرآیند تولید به حالت سوزنی، باریک و نازک درآمده اند. لازم به ذکر است که جنس شیشه الیاف به کار رفته در این ماده اصلی ترین دلیل به وجود امدن ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن می‌باشد.

پشم شیشه را از کجا بخریم ؟

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید پشم شیشه باید به ان اشاره کنیم، نحوه خرید پشم شیشه می‌باشد. امروزه شما می‌توانید از روش های مختلفی برای خرید این محصول استفاده نمایید و پیدا کردن ان در بازار کار سخت و دشواری نمی‌باشد.

در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی بسیاری به صورت غیر حضوری در حوزه فروش این محصول فعال می‌باشند. همچنین اغلب کارخانه های تولید کننده این الیاف معدنی نیز نمایندگی های فروش حضوری برای ارائه خدمات به مصرف کنندگان در نظر گرفته اند. به شما توصیه می‌کنیم در هنگام خرید پشم شیشه به نکاتی مثل نوع پوشش، قیمت و … توجه ویژه ای داشته باشید.

پشم شیشه چگونه تولید می شود ؟
پشم شیشه چگونه تولید می شود ؟

پشم شیشه چگونه تولید میشود ؟

این الیاف معدنی در طی یک فرآیند چند مرحله ای تولید می‌شود که در این راهنمای خرید پشم شیشه آن را بررسی خواهیم کرد. اولین مرحله از تولید پشم شیشه به ترکیب و مخلوط کردن مواد اولیه مثل ماسه، سنگ آهک و … اختصاص دارد.

در مرحله بعد تمامی این مواد تحت تاثیر حرارت قرار گرفته و ذوب می‌شوند. دقت داشته باشید که برای ذوب کردن مواد اولیه این فرآیند به کوره هایی با قابلیت تولید ۱۴۰۰ درجه حرارت نیاز دارید.

در مرحله بعد ترکیب به دست امده وارد دستگاهی به نام اسپینر می‌شوند تا درون آن الیاف پشم شیشه از مخلوط و مواد باقی مانده جدا شود. در مرحله آخر نیز که به نام مرحله عمل اوری معروف است. ترکیبات مصنوعی مثل رزین ها و … به الیاف اضافه می‌شوند و تحت تاثیر حرارت قرار می‌گیرد تا محصول نهایی تولید شود.

قیمت پشم شیشه کیلویی 

پشم شیشه به دلیل تولید شدن با کمک مواد بازیافتی معمولا از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد. اما در سال های اخیر به دلیل افزایش اهمیت جلوگیری از هدر رفتن انرژی و قیمت بالای آن، قیمت پشم نیز با رشد نسبتا قابل توجهی روبرو بوده است.

خرید پشم شیشه کیلویی نسبت به خرید به صورت بسته بندی و … دارای صرفه اقتصادی مناسب ترین برای مصرف کنندگان می‌باشد. زیرا خرید کیلویی سبب حذف شدن هزینه های جانبی مثل هزینه بسته بندی از سوی شرکت تولید کننده و … خواهد شد.

پشم شیشه کیلویی
پشم شیشه کیلویی

خرید پشم شیشه 

از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید این الیاف معدنی باید به آن توجه داشته باشید می‌توان به انواع پشم شیشه اشاره کرد.

این ماده معمولا در سه نوع پشم شیشه بدون لفاف، پشم شیشه با لفاف کاغذ و پشم شیشه با لفاف کاغذ و آلومینیوم تولید می‌شود. توجه داشته باشید که هر یک از مواد فوق دارای ویژگی ها، عملکرد، قیمت و … متفاوتی با یکدیگر می‌باشند.

به عنوان مثال از پشم شیشه با لفاف کاغذ برای مواردی مثل ایزوله کردن لوله های انتقال آب گرم و سرد استفاده می‌شود و پشم شیشه بدون لفاف برای پوشش دیگ های بخار و … کاربرد دارد.

مرکز خرید پشم شیشه در تهران و قم 

ایران به طور کلی جزو کشور هایی می‌باشد که عملکرد مناسبی در زمینه تولید عایق های حرارتی و رطوبتی داشته و محصولات قابل توجهی را به بازار وارد می‌کند.

استان های تهران و قم نیز جزو استان هایی می‌باشند که امروزه حجم قابل توجهی از بازار خرید و فروش این محصولات را به خود اختصاص داده اند و کارخانه های تولیدی متعددی در ان ها مشغول فعالیت می‌باشند. در هنگام مطالعه راهنمای خرید پشم شیشه باید به این نکته دقت داشته باشید که استان های فوق جزو بهترین مراکز خرید پشم شیشه در ایران محسوب می‌شوند.

خرید پشم شیشه از کارخانه 

خرید پشم شیشه از کارخانه دارای مزایا و ویژگی های قابل توجهی می‌باشد. به همین دلیل امروزه بسیاری از مصرف کنندگانی که از این محصولات به صورت عمده استفاده می‌کنند، به صورت مستقیم از کارخانه خرید می کنند.

از مهم ترین مزیت های خرید پشم شیشه از کارخانه می‌توان به حذف واسطه ها، قیمت مقرون به صرفه تر، قابلیت سفارش به صورت انبوه و … اشاره کرد. خرید مستقیم از کارخانه و به صورت انبود سبب می‌شود که هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید کیلویی از مراکز فروش مختلف را پرداخت نمایید.

جدیدترین قیمت پشم شیشه 

پشم شیشه امروزه با قیمت حدود ۲۵ الی ۷۰ هزار تومن برای هر متر مربع به فروش می‌رسد. دقت داشته باشید این محدوده قیمتی همواره با نوسانات گسترده و قابل توجهی روبرو می‌شود.

زیرا کارخانه های تولید کننده این محصولات در ابتدای هر سال با در نظر گرفتن نرخ تورم، قیمت های جدیدی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. در نتیجه همانطور که در بخش های قبلی راهنمای خرید پشم شیشه گفته شد، قیمت این محصول همواره در حال نوسان بوده و عوامل مختلفی بر روی ان تاثیر خواهند گذاشت.

پشم شیشه عمده 

پشم شیشه امروزه مانند بسیاری از الیاف موجود در بازار به صورت جزئی و عمده به فروش می‌رسد. خرید پشم شیشه به صورت عمده معمولا بسیار به صرفه تر بوده و هزینه کمتری برای شما به همراه خواهد داشت.

به شما توصیه میکنیم اگر دارای کارگاه های تولیدی می‌باشد و بر روی یک پروژه ساختمانی و … کار می‌کنید به سراغ خرید عمده پشم شیشه بروید. گروه تولیدی جهان الیاف یکی از کمپانی های فعال در حوزه ارائه این محصولات می‌باشد که می‌توانید برای خرید عمده پشم شیشه به ان مراجعه فرمایید.

قیمت پشم شیشه لحافی 

پشم شیشه لحافی یکی از موارد بسیار کاربردی می‌باشد که در راهنمای خرید پشم شیشه آن را بررسی خواهیم کرد. از این نوع الیاف برای تولید پتو های صحرایی، مسافرتی و … استفاده می‌شود. پشم شیشه های لحافی به دلیل قابلیت حفظ حرارت بسیار پر طرفدار می‌باشند.

این الیاف ها امروزه اغلب به صورت متری به فروش می‌رسد. قیمت پشم شیشه های لحافی به طور میانگین بین ۲۰ الی ۴۰ هزار تومن می‌باشد. نوسان قیمت فوق وابسته به عواملی مثل برند تولید کننده، کیفیت الیاف، چگالی و … وابسته است.

قیمت و خرید پشم شیشه ضد حریق و فروش پشم شیشه ضد حساسیت 

در زمینه راهنمای خرید پشم شیشه باید به این نکته دقت داشته باشید که این الیاف با ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خاص و منحصر به فردی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

به عنوان مثال شما می‌توانید از پشم شیشه ضد حریق و ضد حساسیت برای تولید محصولات مختلف مثل پتو، لباس های مقاوم در برابر حرارت و … استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که پشم شیشه های ضد حساسیت و مقاوم در برابر حرارت دارای قیمت بیشتری نسبت به الیاف معمولی می‌باشند. در نتیجه اگر قصد خرید پشم شیشه برای مصارف مختلف را دارید، به ویژگی های شیمیایی و فیزیکی مثل موارد فوق دقت داشته باشید.

خرید پشم شیشه ضد حریق 

پشم شیشه ضد حریق در واقع نوعی الیاف معدنی ریز و نازک می‌باشد که قابلیت جذب رطوبت بسیار مناسبی نیز دارد. این الیاف مقاومت بسیار مناسبی در برابر حرارت دارند به همین دلیل در صنایع مختلفی کاربرد دارند. به عنوان مثال از این الیاف ها برای تولید لباس های ضد حریق، لباس های زمستانی، پوشش لوله ها و … استفاده می‌شود.

دقت داشته باشید که الیاف معمولی پشم شیشه نیز در برابر حرارت عایق می‌باشند. اما امروزه برخی از انواع پشم شیشه ها به صورت تخصصی برای مقاومت در برابر حرارت طراحی و تولید می‌شوند. این محصولات معمولا قیمت بیشتری نسبت به پشم شیشه های معمولی دارند.

فروش پشم شیشه ضد حساسیت 

پشم شیشه ضد حساسیت یکی دیگر از انواع پشم شیشه های موجود در بازار می‌باشد که کاربرد های خاص و منحصر به فردی دارد. برای مثال از این نوع الیاف برای تولید پتو های مختلف استفاده می‌شود. پشم شیشه های ضد حساسیت از مشکلات پوستی ناشی از برخورد الیاف با بدن جلوگیری می‌کند.

به همین دلیل این پشم شیشه های به صورت اختصاصی تولید و در صنایع منحصر به فردی کاربرد دارد. قیمت پشم شیشه های ضد حساسیت به دلیل فرمولاسیون متفاوت با الیاف معمولی و صنعتی بیشتر از سایرین می باشد.

خرید پشم شیشه از گروه تولیدی جهان الیاف 

گروه تولیدی جهان الیاف یکی از برترین تولید کنندگان داخلی فعال در حوزه تولید انواع الیاف می‌باشد که محصولات با کیفیتی را به بازار وارد می‌کند. در حال حاضر شما می‌توانید برای خرید انواع پشم شیشه با کیفیت به این گروه صنعتی مراجعه فرمایید.

لازم به ذکر است که این روه تولیدی علاوه بر تولید پشم شیشه در زمینه تولید الیاف پلی استر و … نیز فعال است. از مهم ترین ویژگی های محصولات این گروه تولیدی می‌توان به قیمت مناسب، کیفیت بالا و … اشاره کرد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در این راهنمای خرید پشم شیشه کسب کرده باشید و از ان ها در هنگام خرید این محصولات استفاده نمایید.

لینک مطلب 

تصویر آقای دژم

آقای دژم

کارشناس رسانه

اشتراک گذاری :

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تولید انواع الیاف هالو
تولید کننده برتر الیاف هالو
شبکه های اجتماعی ما

مطالب اخیر

جدیدترین اخبار ما

در خبرنامه ی هفتگی ما آبونه شوید

بدون هرزنامه، اطلاعیه فقط در مورد محصولات جدید، به روز رسانی.

دسته بندی
پست های مرتبط